Tömeges elbocsátások várhatók az egri ZF Hungáriánál.


Az európai autóipar nehéz időszak elé néz, és ennek hatásai már az egri ZF Hungáriát is elérték. A vállalat több mint 100 munkavállalójától kénytelen megválni a megrendelések jelentős visszaesése miatt. Míg tavaly még a növekedés jeleit mutatták, a 2024-es év komoly kihívásokkal teli, ami tükrözi az iparág egészének romló állapotát.

A ZF Hungária Kft. egri gyárából, amely egykor a Csepel Autógyár területén működött, több mint 100 munkavállalótól kénytelenek elbocsátani az európai autóipar jelenlegi nehézségei miatt. A német anyavállalat tavaly már 60 dolgozót elbocsátott, és idén újabb 50 fő leépítése várható, főként összeszerelő operátorok, gépkezelők és logisztikai szakemberek köréből.

A ZF Friedrichshafen, amely a globális autóipar negyedik legnagyobb beszállítójaként ismert, olyan neves autómárkák megbízható partnere, mint a BMW, a Mercedes és az Opel, amely a Stellantis Csoport része. A vállalat 2023-ban kiemelkedő teljesítménnyel zárta az évet, hiszen árbevételét 21 százalékkal növelve, 304 milliárd forintra emelte. Azonban a 2024-es év piaci környezete váratlanul kedvezőtlen fordulatot hozott, jelentős bevételcsökkenést eredményezve.

A leépítéseket hivatalosan bejelentették a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnál. Az iparágban azonban több beszállító is hasonló megoldásokat alkalmaz, gyakran kisebb csoportokban hajtva végre az elbocsátásokat, hogy elkerüljék a csoportos leépítés kategóriáját.

A Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke, László Zoltán szerint ezek a folyamatok az autóipar általános helyzetének romlását tükrözik, amit a megrendelések folyamatos csökkenése idézett elő - írja a 24.hu.

Related posts