Szívfacsaró pillanat, elérkezett az idő, amikor az utolsó darab a legendás Nissan szériából is elkészült.


18 évvel a felbukkanását követően - még ha nem is örökre - búcsút inthetünk a Nissan GT-R-nek. Elkészült az R35 utolsó sorozatgyártású példánya.

Hivatalosan véget ért egy jelentős fejezet a Nissan történetében, hiszen 18 évvel a debütálása után az utolsó GT-R példány is elhagyta a gyártósort. A japán mérnökök valóban maradandót alkottak az R35-tel, amelynek megszületéséhez összesen hat évnyi intenzív fejlesztés vezetett. Ez a sportkupé nemcsak Japánban és Európában, hanem az Egyesült Államokban is számos szakmai elismerést söpört be. Ennek ellenére a modell gyártása végleg leáll, a búcsúját pedig két limitált kiadás jelzi.

Mielőtt nagykorúvá vált volna, a Nissan GT-R-ből összesen körülbelül 48 ezer példány készült el. Az utolsó darabot nemrégiben szerelték össze: ez a különleges Premium Edition T-Spec változat a lenyűgöző lila Midnight Purple színben pompázik, és egy szerencsés japán vásárló örömére szolgál. Ezt a hírt a Nissan legfrissebb sajtóközleménye tette közzé. Az R35 modell egyedülállóságát az is adta, hogy életciklusa alatt nehezen kategorizálható generációkra, hiszen minden évben újabb fejlődéseken ment keresztül. Ezt a folyamatos innovációt jól példázza, hogy a versenypályákra is szánt típust végig ugyanaz a VR38DETT kódnevű, ikerturbós V6-os motor hajtotta.

Fedezd fel az utolsó R35-ös Nissan GT-R lenyűgöző átalakulását! Kattints a képre, és merülj el a galériában!

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egyáltalán ne nyúltak volna az erőforráshoz; sőt, éppen ellenkezőleg: a kezdeti 480 lóerős teljesítményt a legutolsó, 2017-es verzió bevezetésekor már 570 lóerőre sikerült feltornázni. Érdemes megjegyezni, hogy a Nismo változat teljesítménye 600 lóerőre, míg a GT-R50 különkiadásé már 720 lóerőre rúgott.

A Nissan GT-R először azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a szériamodellek között egy 7 perc 38 másodperces körrel azonnal két másodpercet vert rá a korábbi rekordra a Nordschleifén - és ez még csak a kezdet volt. A következő években többször is nekifutottak a rekorddöntésnek, végül 7:08,679-ig sikerült lefaragni a köridőt.

A motorsport világában is maradandót alkotott: a japán Super GT-bajnokságban a GT300-as kategóriát három alkalommal, míg a GT500-as szériát ötször hódította meg. Ezt a lenyűgöző teljesítményt tovább gazdagította a Blancpain GT Pro-Am kategóriájában és a bathursti 12 órás versenyen elért győzelmeivel.

...csupán az R35-ös modell zárja le történetét. A Nissan megerősítette, hogy az ikonikus név nem tűnik el a történelem sűrűjében, hiszen egy új generációban vissza fog térni. További részletek, a teljesítmény új dimenzióba emelésén kívül, egyelőre titokban maradtak. Azonban, ahogy azt már korábban is sejtettük, valószínű, hogy a következő GT-R elektromos hajtáslánccal érkezik majd.

"Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy az elvárások rendkívül magasak. A GT-R embléma nem kerülhet csak úgy akármilyen járműre; azt valóban különleges darabokra szánják. E tekintetben az R35 rendkívül magasra emelte a mércét" - nyilatkozta Ivan Espinosa, a Nissan elnök-vezérigazgatója. "Bár jelenleg még nem áll rendelkezésünkre véglegesen kidolgozott terv, biztosak vagyunk benne, hogy a GT-R tovább fejlődik, és a jövőben újra meg fog jelenni."

Related posts