Szombattól kezdődően hetekre le fogják zárni Rákosrendezőt.

Június 21-én szombattól vágányfelújítások kezdődnek Rákosrendezőn, az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon zajló vasúti közlekedés javítása érdekében - tájékoztatott honlapján a MÁV-csoport.
A közlemény értelmében a július 27-ig tartó, több mint egy hónapos rákosrendezői felújítás miatt jelentős változásokra kerül sor az esztergomi vonalon közlekedő S72-es és Z72-es, a veresegyházi vonalon futó S71-es és G71-es, valamint a szobi vonalon közlekedő S70-es, G70-es és Z70-es járatok menetrendjében. Emellett a nemzetközi vonatok menetrendje is módosul.
A tájékoztatás értelmében az S72-es és Z72-es vonatok Esztergom és Angyalföld között közlekednek, és a megszokott mentrendhez képest csak kissé változnak az indulási és érkezési idők. Az S70-es, a Z70-es és a G70-es vonatok a Nyugati pályaudvar helyett Rákospalota-Újpestre érkeznek és onnan is indulnak, a Z70-es járatok megállnak Vác-Alsóvárosnál, Felsőgödön és Dunakeszi-Gyártelepen is. Az S71-es és a G71-es vonatok a Nyugati pályaudvar helyett Rákospalota-Újpestre érkeznek és innen is indulnak, a Nyugati pályaudvar és Vác közötti, munkanapi délutáni G71-es járatok nem közlekednek.
Közölték azt is, hogy számos vonalon helyközi Volán járatokat megerősítik, csúcsidőben egyszerre több buszt is indítanak. A BKK-val együttműködve bővítették az elővárosi közlekedésben igénybe vehető szolgáltatásokat, tömegközlekedési lehetőségeket. A Nyugati pályaudvaron és Rákospalota-Újpesten személyes segítők is az utasok rendelkezésére állnak majd.
A nemzetközi vonatok esetében jelentős menetrendi változásokkal kell számolni, a korábban megvásárolt menetjegyek esetében is módosítások várhatók az eredeti Nyugati pályaudvari úti célhoz és indulási állomáshoz képest - olvasható a bejelentésben.
A felújítási tervek szerint a jövőben megbízhatóbb és kiszámíthatóbb menetrend vár a vonatokra Esztergom, Vác és Veresegyház irányába, ami jelentősen csökkenti a késések számát. Rákosrendezőn körülbelül 800 méteren eltörlik a sebességkorlátozásokat, míg több mint másfél kilométernyi vágányt teljesen átépítenek. Emellett 700 méteren ágyazatrostálást hajtanak végre, és új síneket, betonaljakat, valamint talpfákat telepítenek. A felsővezeték-hálózat is részben megújul. Az augusztus végére ütemezett éjszakai utószabályozási munkálatok befejezése után a pálya már 80 kilométer per órás sebességgel lesz használható, ezzel egy időben megszűnnek a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások is – értesítették a közönséget.
Az Orbán-kormány hivatalosan is kiemelt beruházássá minősítette Rákosrendezőt. Az ügy előrehaladása azonban lassúnak mondható, Lázár János helyett a MÁV-val való közelgő megállapodás tűnik a középpontban. Karácsony Gergely kifejezte aggodalmát, kijelentette, hogy drámai lépésre szánja el magát, ha a kormány nem készül érdemi megállapodásra a Rákosrendező jövőjével kapcsolatban.