Karácsony Gergely és Vitézy Dávid parkolási javaslatai egyesülnek, így új, innovatív megoldások születhetnek a városi közlekedés és parkolás terén. Az együttműködés célja, hogy a fővárosban élők számára kényelmesebb és hatékonyabb parkolási lehetőségeket


A közgyűlés illetékes bizottsága hétfői ülésén tárgyalta a két javaslatot, amelyet az előterjesztők is "egyként" kezelnek - hangzott el. A bizottság nyolc igen szavazattal, két nem ellenében fogadta el és javasolta megtárgyalásra a közgyűlésnek az előterjesztéseket.

Vitézy Dávid a közel kétórás eszmecserén elhangzottak alapján hangsúlyozta, hogy egy új főpolgármesteri módosító tervezet készül, amely a javaslatát érinti: miszerint a P+R kedvezményes bérlet nem lenne érvényes egész éjszaka.

Kiemelte, hogy osztja Gulyás Gergely Kristóf (Fidesz-KDNP) véleményét a készpénzes tranzakciók fontosságáról. Hangsúlyozta, hogy az előterjesztés keretein belül javasolja a parkolójegyek megvásárlásának lehetőségét bizonyos kiskereskedelmi láncokban.

Vitézy Dávid fontos felvetésnek nevezte a Kutyapárt részéről a zónahatárok vizsgálatát, továbbá a Levegő Munkacsoport és a Tisza Párt javaslatát a parkolási díj inflációkövető emeléséről és a rendszer 2026 előtti bevezetéséről.

Walter Katalin, a BKK Zrt. vezérigazgatója a januári ülésen hangsúlyozta, hogy a parkolóautomaták helyett a BudapestGO applikációra szeretnék átállni a parkolás kezelésében. Elmondása szerint "egy élő rendszerbe kell fejleszteni a nulláról a funkciót", és úgy véli, hogy a tesztelésekkel együtt ez a folyamat 2026. január 1-ig sem valósulhat meg.

Vitézy Dávid és Kiss Ambrus, a Főpolgármesteri Hivatal vezetője, a bizottsági ülés keretein belül kifejtették, hogy a kerület részéről nem tapasztalható különösebb ellenállás a parkolóautomaták eltávolításával kapcsolatban. Az automaták fenntartása, karbantartása, valamint a parkolóellenőrök bérköltsége évente körülbelül hatmilliárd forintot emészt fel.

Walter Katalin közölte, a 314 automata 25 százaléka már most is készpénzmentes, azok meghibásodási rátája olcsóbb; és az összes tranzakció 85 százaléka bankkártyával zajlik.

Az ülés keretében a bizottsági tagok döntést hoztak arról, hogy 2025-ben a BKV és a BKK Zrt. közösen egy 30 milliárd forintos folyószámla-hitelkeretet működtetnek, amelyet tulajdonosi garanciaként kezelnek.

A közgyűlés nyolc igen szavazattal és két tartózkodással egyetértett azzal, hogy a Vitézy Dávid által benyújtott gyalogos-közlekedési stratégiát megtárgyalásra alkalmasnak nyilvánítsa.

A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője úgy véli, hogy a budapesti gyalogos közlekedés "elhanyagolt mostohagyerek", és ez nem csupán a belvárosra vonatkozik. Azt javasolja, hogy a 2025-ös költségvetés keretein belül 50 millió forintot szánjanak a járdahálózat állapotának felmérésére. Kiss Ambrus válaszában kifejtette, hogy nem szeretné előrehozni a jövő évi költségvetési vitát, így egy főpolgármesteri módosító indítványt terjeszt elő szerdán.

Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta, 50 millió forint a járdahálózat teljes akadálymentességi felmérésére nem lesz elég.

Related posts