Az Uber különleges lépésre készül: saját robotaxik szolgáltatást indít. A Totalcar értesülései szerint a vállalat célja, hogy forradalmasítsa a közlekedést, és a technológia fejlődésének köszönhetően önjáró járművekkel bővítse flottáját. A projekt nem csu

Két autóipari céggel, a Luciddal és a Nuróval állt össze az Uber. Az autósokat ezúttal robotok helyettesítik.
A cikk borítóképe egy figyelemfelkeltő illusztráció, amelyen az Uber előző generációs önvezető autója látható.
Az Uber ambiciózus tervekkel vág neki a következő hat évnek, hiszen célja, hogy több mint 20 ezer robotaxival változtassa meg az Egyesült Államok városainak közlekedését - számolt be róla a CNBC. Ennek megvalósítása érdekében stratégiai partnerséget alakított ki az elektromos járművekre specializálódott Luciddal, valamint a Nuro innovatív technológiai céggel, amely az autonóm vezetés forradalmi megoldásait hozza a közös projekthez.
Az egyezség keretében az Uber 300 millió dollárt (körülbelül 102,8 milliárd forintot) invesztál a Lucid vállalatba. A Nuro pedig az önvezető technológia fejlesztésén dolgozik, amelyhez szintén jelentős, több millió dolláros tőkebefektetésre számíthat. A bejelentést követően a Lucid részvényeinek ára drámai módon, 36 százalékkal emelkedett a tőzsdén, míg az Uber részvényárfolyama változatlan maradt.
A trió már 2026-ra készül arra, hogy bemutassa első robotaxisait az Egyesült Államok útjain. Dara Khosrowshani, az Uber vezérigazgatója bejelentette, hogy a cég a meglévő technológiai platformját új módon kívánja hasznosítani: a hagyományos autóval rendelkező partnerek helyett robotok által irányított taxikban. Marc Winterhoff, a Lucid ideiglenes vezérigazgatója is hangsúlyozta, hogy ez a helyzet új lehetőségeket teremt a tervezhető piacon, ahol a vállalat értékesítheti autóit.
Az autógyártó a Gravity SUV-jaival, amelyek 450 kilométeres hatótávot ígérnek, indítja el a közös szolgáltatását. Továbbá, ígéretet tett arra, hogy a még fejlesztés alatt álló modelljeit is bevonhatja a robotaxi rendszerbe.
A Nuro, amelyet a Google és a SoftBank Vision Fund támogat 4-es szintű autonóm vezetési technológiát szállít, amely lehetővé teszi a vezető nélküli közlekedést normális forgalomban és időjárási körülmények között. A Nuro rendszerével ellátott autókat zárt pályán tesztelik Las Vegasban.
Az Uber nem ugrik fejest az ismeretlenbe. A Waymo robotaxi-szolgáltatásában használják a taxihívó alkalmazását. A Waymo autói szintén 4-es szintű önvezetéssel járják az utakat az USA néhány államának nagyvárosaiban.