Ha a méret nem megfelelő, az áru sérült, vagy egyszerűen nem nyerte el a tetszésedet? - Íme, hogyan kezelik a boltok a nem sikerült ajándékokat!


A karácsonyi ajándékozás örömteli pillanatai után előfordulhat, hogy a meglepetések nem minden esetben találják el a megfelelő célt. Akár kellemetlen meglepetések, nem megfelelő méretek vagy olyan dolgok, amik nem igazán illenek hozzánk, mind tapasztalataink részei lehetnek. Szerencsére, ha nem elégedettek vagyunk az ajándékunkkal, van lehetőség a cserére. A legfontosabb, hogy megőrizzük a vásárlást igazoló nyugtát, hiszen ez a kulcs a zökkenőmentes csere lebonyolításához.

A karácsonyi meglepetések csomagolásakor általában ügyel az ember arra, hogy eltüntesse a termék árát, ám

Bár a legjobb szándék vezérel minket, néha megesik, hogy olyan könyvet választunk, ami már ott figyel a megajándékozott polcán, vagy éppen egy nem megfelelő méretű ruhadarabot ajándékozunk. Előfordulhat az is, hogy több ismerős is ugyanazzal az ötlettel áll elő, és az ünnepelt több azonos ajándékot kap. Emellett az árucikkek esetében is lehetnek meglepetések: sérülések, hibák vagy akár működésképtelenség is felléphet. Ilyen esetekben jogaink védelmében jótállási vagy szavatossági igényeket érvényesíthetünk, és az üzletnek kötelessége a terméket megjavítani, kicserélni vagy visszatéríteni az árát.

Ha a bolt nem tartja be a vonatkozó szabályokat, élhetünk a panaszjogunkkal, és a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatunk. Vitás esetekben érdemes a békéltető testület eljárását választani, mivel ez egy hatékony módja a konfliktusok rendezésének.

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete szerint a "nekem ez a szín nem igazán jön be" vagy a "Jézuska két terméket hozott" jellegű termékek, amelyek hibátlanok, nem kötelező, hogy a boltok visszavegyenek. Ilyen esetekben a kereskedő jóindulata és üzletpolitikája határozza meg, hogy mi történik a nem megfelelő ajándékokkal.

Az online vásárlás során a helyzet viszonylag világosabb, mivel a jótállási és szavatossági igények kezelésén túl a webáruházaknak kötelező visszavenni a hibátlan termékeket is, mindössze két héten belül az átvételt követően. Ez a 14 napos időszak lehetőséget ad a vásárlóknak, hogy alaposan átgondolják döntésüket.

Related posts