Plüssmacik forradalmasíthatják a befektetési piac jövőjét!

Lehetséges, hogy a plüssállatok és játékok valóban segíthetnek a világgazdaság fellendítésében? Ezek a kedves kis társak igazi inspirációt nyújtanak, amikor a szülők és az örökifjú felnőttek találkoznak a piacon, és közösen dollármilliárdokat mozgósítanak. A játékok nem csupán eszközök, hanem érzelmeket, nosztalgiát és közösségi élményeket is hoznak, amelyek új energiát adhatnak a gazdasági életnek.
Néztél mostanában valami különleges rajzfilmet? A gyerekekkel együtt rátaláltatok egy olyan sorozatra vagy mesére, ami annyira magával ragadó volt, hogy a fotelben hátradőlve csak azon kezdtél el töprengeni, milyen mély üzeneteket rejthet?
Sokan, különösen fiatal felnőttek válasza erre az, hogy igen, és ez gyönyörűen megmutatkozik a játékok piacán is. A játékok tömeggyártása persze a korábbi évekhez képest gyenge értékesítési számokat mutat. a piaci kilátások viszont komoly növekedés felé mutatnak. A Grand View Research elemzőcég becslései szerint a globális plüssállatpiac, amely 2023-ra már 12 milliárd dollárt tett ki, évi 8,2 százalékkal fog bővülni 2030-ig. A rajzfilmekhez köthető játékeladások ennél is nagyobb arányban, 9,8 százalékkal nőhetnek évente.
A játékpiac jelenlegi kihívásai és ígéretes jövője egy közös tényezőre vezethető vissza: az eladások 52%-a már fiatal felnőttek zsebébe kerül, miközben a gyermekek számára kevesebb új játékot vásárolnak. Ez a tendencia jelentős átalakulásokat hoz magával, hiszen a felnőttek hajlandóak magasabb árat is fizetni a játékokért, így azok nem csupán szórakozást, hanem befektetési lehetőséget is jelentenek számukra.
A Circana piackutató cég 2024-es kutatása alapján a tavalyi év utolsó három hónapjában a felnőtt korú, de gyermeklelkű vevők 1,5 milliárd dollárt költöttek az amerikai játékpiacon, mármint ennyi pénzért vettek maguknak plüssállatokat. Így már nem a 3-5 éves korosztály számít a szegmens legfontosabb célcsoportjának, sokkal inkább a "kidult", vagyis a 12 év fölöttiek vásárlói kategóriája.
Általánosságban elmondható, hogy a játékpiac már nem gyerekjáték, hanem sokkal inkább célozza a fizetőképesebb felnőttek piacát. A "kidults" mint vevői réteg immár teljesen bevett célcsoportja lett a játékgyártóknak. A gyerekes dolgaikhoz ragaszkodó felnőttek hatalmas piaci lehetőséget jelentenek a forgalmazóknak.
Erre érthető módon a gyártók is rájátszanak, hamar lehet találni az épp népszerű rajzfilmekhez kapcsolódó figurákat, maketteket, vagy épp plüssállatokat. A Business Insider idéz egy iparági szakértőt, aki szerint jelenleg a plüssfigurák piaca olyan felfutásban van, hogy a Lego szintjét is elérheti, ami egy komoly magaslat. A dán kockagyártó - egyben a világ legnagyobb játékgyártója - legutóbbi adatai szerint 2024 első félévében 13 százalékkal tudta növelni árbevételét 31 milliárd koronára (jelenlegi árfolyamon több mint 1670 milliárd forintra).
A Circana szakértője szerint a felnőtteknek jobb lesz a lelki egyensúlyuk, ha van kéznél egy ölelhető plüssállat. Megnyugvást, biztonságérzetet, nosztalgiát hoz. Ezt úgy is meg lehet közelíteni, hogy ennek a generációnak már bitang gyorsan fel kellene nőnie, és nem plüssállatokat ölelgetni, vagy műanyag kockákat építgetni - a másik oldalról viszont egy virágzó piac bontakozik ki, a Legónál szó szerint is, hiszen a felnőtt széria egyik sikeres darabja egyszerűen virágokból áll.