Nem is sejted, milyen BMW-t választanak a magyar vásárlók!


A BMW 2024-ben világszerte több elektromos autót értékesített, mint az előző évben, ami a márka növekvő népszerűségét tükrözi. Azonban a hazai vásárlók preferenciái látszólag eltérnek a globális trendektől, és úgy tűnik, más igényekkel közelítik meg az autóválasztást.

A BMW Group Magyarország 2024-ben már a negyedik egymást követő évben állította fel az értékesítési rekordját - hangzott el a BMW és MINI márkákat forgalmazó importőr csütörtöki sajtótájékoztatóján. Tavaly hazánkban a BMW továbbra is a legkedveltebb prémium autómárkának bizonyult, 10%-os növekedést elérve összesen 5784 járművet értékesítettek. Ezzel szemben 2024-ben 490 új MINI-modell kapott magyar forgalmit, ami 28%-kal elmarad az előző év számadataitól.

A magyarországi teljesítmény különösen figyelemre méltó, hiszen a bajor gyártó globálisan 4%-os visszaesést tapasztalt, összesen 2 450 804 járművet értékesítettek. Európában a forgalom stagnált (+0,2%), míg az Egyesült Államokban minimális növekedést (+2%) mutattak. Kínában viszont 13,4%-os csökkenést regisztráltak, amit a helyi márkák számának növekedése és az árverseny fokozódása okozott. Ezt Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója emelte ki egy prezentációjában.

A szakértők a MINI visszaesését a kínálat átalakulásával indokolták, amit a folyamatos növekedési trendek támasztanak alá. 2024-ben az új modellgenerációból elsőként bemutatott MINI Countryman vált a legkeresettebb típussá.

Mester András értékesítésért felelős vezetőtől tudtuk meg, hogy a BMW hazai sikerének kulcsa az volt, hogy a márka minden szegmensben kínál autót, összességében 6-7 különböző modell áll a növekedés mögött.

A BMW értékesítési toplistájának élén helycsere történt 2024-ben: 815 eladott modellel a BMW X5 került az első helyre, megelőzve a 2023-as győztes BMW 4-es sorozatot és a BMW i4-et. A Coupé, Cabrio és Gran Coupé különböző változatai mellett 702 ügyfél döntött. A BMW 3-as sorozat 658 darabos eredményével visszacsúszott a dobogó harmadik fokára. A toplista negyedik helyén 577 darabbal a BMW X1-iX1 duó áll, míg az ötödik helyet a BMW 5-ös sorozat és a BMW i5 párosa szerezte meg, 540 eladott modellel.

A BMW 674 darab tisztán elektromos autót értékesített, és közülük az iX3 bizonyult a legkeresettebb választásnak. A MINI vonalából 126 villanyhajtású jármű talált gazdára. Érdekes, hogy a plug-in hibridekből 936 példányt adtak el, annak ellenére, hogy tavaly ősz óta megszűntek a kedvezmények, amelyek a zöld rendszámot, a cégautóadót és a regisztrációs adót érintették. A vásárlók tehát a nehezebb körülmények ellenére is érdeklődtek a modellek iránt. Az idei januártól ráadásul jelentős emelkedés várható a regisztrációs adóban ezen autók esetében.

Ahogyan a világ számos országában, úgy Magyarországon is egyre nagyobb kereslet mutatkozik az M GmbH modelljei iránt. Globális szinten az M2 bizonyult a sportos benzines járművek között a legkedveltebb választásnak, míg itthon az M3 népszerűségének köszönhetően több példány talált gazdára. Érdekes újdonság, hogy a motorsport hagyományaira építő leányvállalat eddigi legnagyobb eladási száma az i4 M50 modellhez fűződik, ami még új kihívások elé állítja a rajongókat.

Gombos Zoltán kifejtette, hogy a BMW számára kiemelkedően fontos az elektromos hajtás fejlesztése. Ennek jegyében izgatottan várják, hogy 2025-re Debrecenben bemutatkozhasson a tisztán elektromos Neue Klasse első modellje. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a belső égésű motorok szerepe továbbra is lényeges marad, és a hidrogén technológia kutatása is folytatódik.

A magyar vevők egyelőre nem is haraptak rá túlságosan a villanyautózásra, mert a BMW eladásainak 11 százalékát teszik ki idehaza az elektromos autók, miközben a benzinesek az értékesítés 33 százalékát adják, és ami igazán meglepő, az a dízelek 42 százalékos aránya.

Nem biztos, hogy a legtöbben pontosan meg tudnák tippelni az erőátvitel többi aspektusát, mivel a BMW eladások 73%-a összkerékhajtású jármű. Ez az arány minden szempontból, akár számokban, akár arányokban is meghaladja az Audi és a Mercedes-Benz értékeit. Az elsőkerék-hajtású modellek csupán 12%-ot képviselnek az eladásokban, míg a hátsókerék-hajtásúak részesedése mindössze 15% körüli.

Tehát, ha BMW-ről van szó, itthon a legvalószínűbb, hogy dízelmotoros és négykerékmeghajtású változattal találkozunk.

2025-re izgalmas újdonságokkal bővül a márka kínálata: debütál a hazai piacon az új 727 lóerős BMW M5, amely elérhető lesz szedán és kombi változatban is. Emellett a megújult 2-es Gran Coupé is bemutatkozik. További részletekért érdemes elolvasni a Vezess korábbi cikkeit, ahol mindkét modellt alaposabban megismerheted:

Related posts