Hétfőn komoly nehézségekbe ütközött a gyógyszerbeszerzés, mivel az országos felhőszolgáltatás akadozása miatt sokan nem tudták elérni a szükséges információkat.

Percekbe telt, mire betöltöttek a receptek a patikákban, már ha egyáltalán betöltöttek.
Több olvasó is jelezte a HVG-nek hétfő délelőtt, hogy problémába ütköztek a gyógyszereik kiváltásakor a patikákban. Az ok: a felhőszolgáltatás, amelyen keresztül az orvosok feltöltik a vényeket, nem volt elérhető. Ezt a hírt később több gyógyszertár is megerősítette.
Két esztendeje már, hogy nem szükséges papíralapú receptet vinni a gyógyszertárba, ha orvos által felírt gyógyszert szeretnénk kiváltani. 2023-ban debütált az Egészségablak alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy a páciensek nyomon követhessék és kiválthassák az orvosok által számukra felírt recepteket. A digitális rendszer célja, hogy egyszerűsítse a gyógyszerkiadási folyamatokat, ám hétfőn ennek épp az ellenkezője történt.
Budapesti, pécsi és szigetszentmiklósi patikákat is megkerestünk a vásárlók beszámolói után. Szinte apatikusan erősítették meg a HVG-nek, hogy valóban egész délelőtt akadozott a kiadás. Néhányan arról számoltak be, hogy a probléma ellenére lehetett náluk vásárolni, csak épp lassabban, percekig eltartott, mire betöltöttek a receptek attól függően, hogy kinek, hány készítmény volt felírva. Volt, aki azt mondta, nincs meghökkenve, mert nem először történik hasonló a felhő szolgáltatással.
Az egyik megkérdezett gyógyszerész úgy véli, hogy a rendszer akadozása szinte már a normának számít. Tapasztalatai szerint havonta egy alkalommal, jellemzően a nyugdíjak kifizetésekor tapasztalható zökkenőmentes működés, amikor az idősebb korosztály számára is elérhetővé válik a gyógyszerek kiváltása.
A probléma végül délutánra megoldódott az általunk felkeresett helyszíneken, de legalább 2-3 órán át hátráltatta a munkát a hét első napján.
Az esettel kapcsolatban kérdéseket küldtünk a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központnak (NNGYK), valamint a digitalizácó érdekében létrehozott Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térnek (EESZT) is, azonban mindkét intézmény a Belügyminisztériumhoz irányított minket.
Arra voltunk kíváncsiak, hogy országos problémáról van-e szó, és ha igen, akkor mi válthatta ki az akadozást. Illetve arra is rákérdeztünk, hogy mikorra várható a probléma elhárítása. Frissítjük cikkünket, amint a minisztérium válaszol a megkeresésünkre.
Hétfőn az egyik jelentős banknál zűrzavart keltett a nyugdíjak érkezése.