Kína készülődik, hogy lecsapjon a Volkswagen két üzemére.

Kína fontolóra veszi, hogy gyengén teljesítő német autógyárakat vásároljon fel, ezáltal elkerülve az EU által a Kínából érkező autókra kivetett vámokat, és ehelyett európai gyártásra váltana. A Volkswagen csoport számára valószínűleg kedvezőbb lenne, ha a csökkenő termelékenységgel küzdő üzemeket értékesítené, minthogy azok bezárására kényszerüljön.
Kínai befektetők fokozott érdeklődést mutatnak a Volkswagen németországi gyárai iránt, különösen az osnabrücki és drezdai telephelyek potenciális megvásárlása kerül napirendre - számolt be erről a HVG a Reuters hírei alapján.
Ahogy az Infostart is tudósított róla, komoly nehézségekkel néz szembe Európa legnagyobb autógyártó vállalatcsoportja. A tavalyi évben mindössze 9 milliónál is kevesebb járművet exportáltak, ami 2,3 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az elektromos autók értékesítése drámai mértékben visszaesett. Különösen az Audi teljesítménye az, ami aggasztóan hat a vállalat egészére.
A Volkswagen a németországi tevékenységének költségcsökkentése érdekben alternatív felhasználási lehetőségeket keres több üzeme számára. A VW vezetői több egységet is be akartak zárni, de a szakszervezetek ellenállásába ütköztek. A karácsony előtt kötött megállapodás szerint 2025-től leállítják a termelést Drezdában, ahol az ID.3-at gyártják, és 2027-től Osnabrückben, ahol 2300 alkalmazott gyártja a T-Roc Cabriót.
A gyárak eladása olcsóbb lehet a VW számára, mint az üzemek teljes bezárása - mondta a Reuters forrása, hozzátéve, hogy 100-300 millió eurót kaphatnak értük. A kínaiak keresik a lehetőségeket, hogy a helyi gyártással elkerüljék az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. Arról nem is beszélve, hogy komoly befolyást szereznének Németország autóiparában, ahol a legrégebbi és legtekintélyesebb autómárkák találhatók.
Kína beruházása nagyban függhet majd a februári előrehozott választásoktól Németországban, ahol
A győzelemre esélyes Friedrich Merz által irányított CDU/CSU várhatóan barátságosabb gazdasági kapcsolatokat alakít ki Pekinggel.
A kínai vállalatok már számos európai lehetőséget megfontoltak. Eddig a legtöbben úgy határoztak, hogy alacsonyabb költségekkel operáló országokban fektetnek be új gyárakba, ahol a szakszervezetek befolyása gyengébb, mint például Magyarországon és Törökországban, ahogy azt a Reuters is jelentette. A BYD korábban hangsúlyozta, hogy hosszú távú terveik Európában jelentős mértékben függetlenek a rövid távú nemzeti politikai környezettől.