Lenyűgöző felvétel az Aston Martin központjának terjeszkedéséről | M4 Sport

Az Aston Martin lenyűgöző fotókon mutatta be a silverstone-i központjában végzett impozáns felújítási projekteket. Az elmúlt években két új épületet emeltek, miközben a legendás "egyes számú" létesítményt is modernizálták, és új szélcsatornát építettek, hogy a versenyautóik teljesítményét tovább fokozzák.
Mióta Lawrence Stroll átvette a Force Indiát, majd felvásárolta az Aston Martint és a Forma-1-es csapat átnevezésével "megoldotta" a klasszikus gyártó visszatérését, a zöldek elképesztő ütemben fejlesztik főhadiszállásukat, eszközeiket és magát az alakulatot.
Az elmúlt években sokat olvashattunk arról, milyen komoly célokat fogalmaztak meg a folytatásra és hogyan haladnak azok megvalósításával, most pedig egy látványos légi felvételen "szemléltették" mekkora előrelépéseket értek el Silverstone-ban: megmutatták, hogyan nézett ki a főhadiszállás a munkálatok kezdetekor és hogyan néz ki most.
Az elmúlt évek során két vadonatúj épület létesült, míg az "egyes számú" épületet jelentős bővítésekkel és modernizációval látták el. Emellett új utakat alakítottak ki, és a silverstone-i versenypályát idéző "mini aszfaltcsík" is megépült, amely izgalmas lehetőségeket kínál.
A szóban forgó egységek közül az első (a modernizált) már tavaly elkészült és az istálló 2024-es autója már teljes egészében ott készült. Lassan a kettes és a hármas épület is "munkába fogható" lesz, akárcsak a hipermodern szélcsatorna, amit szintén a mos zajló beruházás keretén belül húznak fel a silverstone-i bázison belül.
Ezzel egy időben a csapatépítési folyamatok is előtérbe kerültek: a csapat már korábban megállapodást kötött a Hondával, amely 2026-tól gyári partnerként áll majd mögöttük, felváltva ezzel a Mercedest, ahonnan eddig csupán ügyfélként érkeztek motorok.
A csapat számos neves szakembert szerződtetett, köztük három kiemelkedő személyiséget. Már az ő soraikban található Enrice Cardile, a Ferrari volt technikai igazgatója, valamint Andy Cowell, aki kulcsszerepet játszott a Mercedes 2014-es „csodamotorjának” kifejlesztésében. Cowell a zöldek csapatvezetőjeként folytatja pályafutását, amiről januárban hivatalosan is bejelentést tettek.
Nem is kérdés, hogy a Red Bulltól távozó Adrian Newey megszerzése hatalmas lépés volt, aki tavasszal kezdi meg új munkáját a csapatnál. Az F1 történetének legsikeresebb tervezője többször is hangsúlyozta, hogy főként a 2026-os idényre összpontosít, hiszen az új szabályok révén szeretné maximálisan kihasználni a lehetőségeket.