Fedezd fel a Nissan különleges kisteherautóját, amely kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságával és takarékos működésével hódít!

A Nissan eddig nem igazán foglalkozott a konnektoros hibridekkel, de most végre megtette az első lépést ebbe az irányba. Érdekesség, hogy nem egy hagyományos személyautót alkottak meg, hanem egy pick-up modellt. A Frontier Pro akár Európába is eljuthat, ami új lehetőségeket kínál a környezettudatos járműhasználóknak.
Az utóbbi években a Nissan jelentős lépéseket tett az elektromos és hatótávnövelős elektromos járművek világában. Most azonban egy új fejezet kezdődik számukra: bemutatják első plug-in hibrid pickup modelljüket. A jármű elsőként a kínai piacon debütál, hiszen ott is készül, de a jövőben tervezik a nemzetközi értékesítést is - hogy mely országokban lesz elérhető, azt még nem árulták el.
A Frontier Pro nemcsak a Nissan első plug-in hibridje, de a márka első villamosított pick-upja is. A belső égésű komponens egy másfél literes benzines turbómotor, amelyhez a sebességváltóra illesztett villanymotor társul.
A rendszerteljesítmény meghaladja a 300 kW-ot (408 LE), a kombinált forgatónyomaték a 800 Nm-t, ami arra enged következtetni, hogy a két erőforrás hasonló teljesítménnyel bír, vagy talán a villanymotor erősebb is valamivel. Az akkumulátor mérete nem ismert, de a tisztán elektromos hatótávolság igen: a 135 kilométer azonban a kínai szabványok szerint értendő, a WLTP-norma szerint érezhetően kevesebbet tudna az autó.
Bár alvázas, a Frontier Pro elsősorban életmód-pick-up - erre utal az orrát díszítő LED-sor is, amely részben az 1980-as években bemutatott, ikonikus Nissan D21 Hardbody orrkialakítását idézi. Igaz, ott még nem világított a Nissan-logó.
Az ötüléses utastérben egy impozáns, 14,6 colos érintőképernyő uralja a látványt, mellette pedig egy praktikus, kétszintes padlókonzol és robusztus kapaszkodók gondoskodnak a kényelemről és a biztonságról. A hajtóakkumulátor ügyesen a hátsó ülések alatt helyezkedik el, így maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló teret. Az első ülések pedig nemcsak kényelmesek, hanem akár szellőztetett, fűtött és masszírozós opciókkal is elérhetők, hogy az utazás valóban élvezetes legyen.
A Frontier Pro hátulja öt lengőkaros hátsó felfüggesztéssel és egy innovatív, automatikusan szabályozó nyomatékelosztással ellátott intelligens összkerékhajtással van felszerelve. Ezzel a konstrukcióval a jármű részlegesen önzáró elektromechanikus differenciálművet kapott, amely négy különböző üzemmódban – hibrid, elektromos, sport és hó – képes a hajtáslánc vezérlésére, így minden helyzetben optimális teljesítményt nyújt.
A tetősín és a motorosan állítható, rolós platófedél az alapfelszereltség szerves részét képezi. A Frontier Pro emellett lehetőséget biztosít a V2L (Vehicle to Load) funkció használatára, ami azt jelenti, hogy külső eszközöket tölthetünk vagy működtethetünk a járműből, akár a teljes háztartást is táplálva. A V2L csatlakozó maximális kimeneti teljesítménye 6 kW, amely elegendő energiát biztosít a különböző igények kielégítésére.
A Nissan és a Zhengzhou Nissan közötti együttműködés eredményeként még az idei év folyamán debütál Kínában egy új modell, a további részletek pedig a jövőben derülnek ki.