Kubica a Le Mans-i győzelmével írta be nevét a motorsport történetébe – mindezt egy Ferrarival! | M4 Sport


Tizennégy évvel a súlyos ralibalesete és négy évvel a drámai Le Mans-i kiesése után Robert Kubica a "sárga Ferrari" volánjánál ülve megnyerte a híres 24 órás versenyt, ezzel pályafutása egyik, ha nem a legnagyobb diadalát ünnepelve. Ez a győzelem nemcsak a sportág iránti eltökéltségét és kitartását bizonyítja, hanem azt is, hogy a legnehezebb időkben is lehet újra a csúcsra jutni.

Kubica a 2000-es évek közepének egyik legnagyobb ígérete, majd legígéretesebb feltörekvő F1-es versenyzője volt: gyorsan eljutott a királykategóriáig, ahol hamar letette a névjegyét és a Sauber-BMW-vel első futamgyőzelmét is megszerezte.

Később kiderült, ez sajnos egybe az utolsó is volt, 2011-ben ugyanis egy kis híján tragikus ralibaleset kettétörte felívelő F1-es pályafutását. Kubica azonban nem adta fel, hiába sérült több helyen is a jobb keze, visszatért a versenyzés világába: először rali versenyeken indult, majd egészen a bajnoki címig jutott a WRC2-ben, aztán F1-es tesztek jöttek és a nagy visszatérés.

2019-ben kapott lehetőséget a Williams csapatánál, amely akkoriban a mezőny hátsó részében küzdött a teljesítménnyel. Azonban a Német Nagydíjon sikerült végre pontot szereznie, ami felemelő pillanat volt számára. Egy év után elhagyta a csapatot, és az Alfa Romeo tartalékpilótájává vált.

Itt két alkalommal még beugorhatott a koronavírusos Kimi Räikkönen helyett, de ekkor már belevágott a legújabb kalandba, a hosszútávú versenyzésbe. A kezdés pedig lehengerlő volt, első Le Mans-i futamán ugyanis kis híján LMP2-es győztes lett - az utolsó körben azonban, huszonhárom óra és több mint ötven perc száguldás után egy műszaki hiba miatt kiesett az élről.

2023-ban viszont némi gyógyírt jelentett az LMP2-es bajnoki cím, majd 2024-ben a Ferraritól kapott szerződés, ami Kubica történetében újabb sorsszerű fordulatot hozott, balesete előtt ugyanis úgy tűnt, a vörösökkel versenyezhet majd az F1-ben.

Akkor viszont az élet közbeszólt, 2024 óta viszont egy világbajnoki csúcsszériában vezet egy Ferrarit - a vörösök "sárga" autóját, amit az AF Corse futtat. Ezzel tavaly futamgyőzelmet szerzett Austinban, idén pedig a fiatal Phil Hanson és Je Jifei csapattársaként megnyerte a hosszútávú versenyzés legnagyobb futamát, a Le Mans-i 24 órás viadalt. Ezúttal már összetett győztesként!

Kubica kulcsszerepet játszott a győzelemben, hiszen ő volt az, aki a legmesszebb vitte az autót. Az utolsó, több mint három órás etapot is ő teljesítette, ami végig rendkívül izgalmas volt. Először a Ferrari gyári pilótái hajszolták, miközben a levegőben lógott egy lehetséges csapatutasítás, majd pedig a folyamatosan gyorsuló 6-os rajtszámú Porsche került a nyomába.

Kubica azonban nem hátrált meg, és a korábbi évek csalódásait, a 2011-es tragikus balesetet és az azt követő rendkívül megpróbáló rehabilitációs időszak árnyait legyőzve, diadalmaskodott a "világ egyik legnevesebb autóversenyén." Ráadásul egy Ferrari volánja mögött, miután az élet az F1 világában "megfosztotta" a versenyzőket a közös sikerek örömétől. Le Mans-ban viszont nevük már örökre beíródott a győztesek közé, elmondhatatlan büszkeséggel.

Ráadásul Kubica nevét épp a Kanadai Nagydíj hétvégéjén vésték be a Le Mans-i győztesek közé, egy olyan esemény idején, ami szintén fontos számára: 2007-ben óriási balesetet élt túl Montrealban, 2008-ban pedig ott ünnepelte egyetlen F1-es győzelmét.

"Le Mans-ban győzni... igazi varázslat" - mondta a legfrissebb bajnok. "Ez a verseny az egyik legnagyobb kihívás. Néhány évvel ezelőtt, amikor először indultam a Le Mans-i futamon, már közel jártam a győzelemhez az LMP2-es kategóriában, de az utolsó pillanatban sajnos elveszítettük az első helyet. Most viszont minden a legjobban alakult, és az összetett győzelem sokkal édesebb, mint csupán az LMP2-es cím megszerzése."

Related posts