Közel két hónap leforgása alatt a MÁV összesen 170 millió forintot térített meg a késések következtében.

Június 1. és július 23. között a húsz percet meghaladó késés miatt kifizetett 50 százalékos jegyár-visszatérítések összköltsége mintegy 170 millió forint volt a MÁV szerint. Legalábbis ezt válaszolták a hvg.hu kérdésére, de még azt is közölték, hogy így éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek.
A 170 milliós összegről azt mondták, hogy az "megfelel a késési biztosítással kapcsolatos idei költségvárakozásoknak", a kétmilliárdos becsléssel viszont mintha kicsit túlkalkuláltak volna, vagy ahogy a hvg is írja, lehet, hogy az eddigi nyári fennakadásoknál sokkal durvább késésekkel számolnak az év végéig. Ugyanis ha éves szinten 2 milliárddal számolunk, az azt jelenti, hogy közel 167 milliónyi kártérítést fizetne ki a MÁV havonta. Miközben közel két hónap alatt, júniusban és júliusban fizettek ki majdnem ennyit.
Június elsejétől új lehetőségekkel bővül az utazás élménye: ha bármely vonat, helyközi vagy agglomerációs busz, valamint HÉV legalább 20 percet késik, a MÁV kártérítést nyújt az utasok számára. Az érintettek a jegyük árának felét visszakapják, míg a bérletet vásárlók kedvezményben részesülnek: 10 százalékkal olcsóbban juthatnak hozzá a következő bérletükhöz, amennyiben egy adott vonalon 30 nap alatt legalább ötször tapasztalnak ilyen mértékű késést. Ezzel a lépéssel a MÁV célja, hogy kompenzálja az utasokat és javítsa a közlekedési élményt.