Korlátozások léptek életbe a budapesti repülőtéren, mivel az üzemanyagkészletek megfogyatkoztak. A légitársaságokat már korábban értesítették a helyzetről.
Kigyulladt a Tomorrowland nagyszínpada, és hatalmas lángok csaptak fel az égre – elképesztő tűzvész pusztít a híres fesztivál területén. A füst és a lángok látványa sokkolja a fesztiválozókat, akik kétségbeesetten próbálnak biztonságos helyre menekülni.
Egy július 15-én kiadott NOTAM közleményben tudatta a Budapest Airport a légijárművek üzemeltetőivel és a légitársaságokkal, hogy zavarok vannak a repülőgép-üzemanyag ellátás körül, és hogy ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgálót érinti - számolt be az AirPortal.hu.
A közlemény szerint a repülőtéren található üzemanyag-kiszolgáló rendszerek, beleértve a Budapest Airport által üzemeltetett Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft.-t és az AirBP-t, egyaránt érintettek a fennálló problémában. A korlátozások július 16-án éjfélkor lépnek életbe, és egészen július 31-éig, éjfélig fognak tartani.
A Budapest Airport a portálunknak megerősítette, hogy a háttérben a beszállítási láncban fellépő ideiglenes zavarok állnak, ami miatt a repülőtéren jelenleg kevesebb kerozinkészlet érhető el a megszokott szinthez képest. Emellett hangsúlyozták, hogy az együttműködő légitársaságoknál nem várhatóak járattörlések vagy késések.
A Ferihegyre érkező repülőgép-üzemanyag legfőbb forrása a MOL százhalombattai Dunai Finomítójából induló, 40 kilométeres csővezeték, amely Gyál és Vecsés között halad el a repülőtér irányába. A MOL korábban bejelentette, hogy júniusban egy szakaszcserét végeznek ezen a területen, de hozzátették, hogy ez a munka nem fogja veszélyeztetni az üzemanyagellátást. Jelenleg azonban nem világos, hogy a mostani ellátási zavar összefüggésben áll-e a tervezett karbantartással.
Az üzemanyaghiány leginkább a budapesti bázisról induló légitársaságokat, valamint a hosszútávú személy- és áruszállító járatokat érintheti érzékenyen. Ha a gépek nem tudják helyben feltölteni a szükséges mennyiséget, az extraként közbenső technikai leszállást tehet szükségessé egyes útvonalakon.