Kolozsvár belvárosából kitiltották a nehézgépjárműveket, így a város szívében mostantól csendesebb és barátságosabb környezet várja a gyalogosokat.


A kolozsvári városi tanács keddi rendkívüli ülésén, amelyet on-line tartott meg a helyi döntéshozó testület, elfogadott határozat szerint július 18‑tól kitiltják a 7,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket Kolozsvárról, valamint a Gyalu és Kisbács községekből. A városháza illetékesei szerint naponta megközelítőleg 1800 teherautótól szabadulnak meg a város forgalmas utcái.

Az intézkedés a Tordatúr és az A3-as autópályát összekötő gyorsforgalmi út július 9-i átadásával vált lehetővé. A tanács döntése értelmében a teherautóknak tilos lesz behajtani Kolozsvár északi részére (a Bácsi útra, a Nagy Lajos király/Corneliu Coposu útra és a Kajántói/Oaşului utcába, valamint a Szentgyörgyhegyi/Muncii sugárútra), illetve Gyalu és Kisbács községek területére. A behajtást tiltó táblát már az OMV benzinkút közelében, a Bányabükk - Apahida körgyűrűnél található körforgalomnál kihelyezik.

A tanácsülés keretein belül Emil Boc bejelentette, hogy júliusban megkezdik a fúróárok, más néven indítóakna, kiásását. Ezen a helyszínen fogják elindítani a két alagútfúrót, amely a kolozsvári metró első szakaszának alagútjait fogja kialakítani. Az elkészült szakasz hét új metróállomást fog magában foglalni.

A város vezetője hangsúlyozta, hogy a metróállomások tervezése jelenleg kiemelt figyelmet kap. Céljuk, hogy a fúrópajzsok zökkenőmentesen folytathassák a munkát, elkerülve a leállásokat az első két-három állomás után.

Kifejtette: a tervezett fúróakna körüli területen jelenleg 94 pillér elhelyezésén dolgoznak, hogy biztosítsák a talaj stabilitását. Az akna mélysége várhatóan 20-25 méter lesz, és elegendő szélességgel rendelkezik ahhoz, hogy két TBM gépet – egyet az előrehaladó alagút, míg a másikat a visszatérő alagút számára – le lehessen engedni a föld alá.

Related posts