Magyarország újra birtokába veszi tengeri kikötőjét - jelentette be a PestiSrácok.
Újra létrejön tengeri kikötő Magyarországon - PestiSrácok.hu, 2025. február 20.
A trieszti magyar kikötő építése hivatalosan is megkezdődött, és a kormányt a gazdasági racionalitás motiválta, amikor 2018-ban a projekt mellett döntött - nyilatkozta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára csütörtökön, az építkezés bejárásának keretében. A történelem során, az első világháború következményeként, Magyarország elvesztette tengeri kijáratát, miután 1918 végén Fiumébe (ma Rijeka) bevonultak a délszláv csapatok. Azóta az ország nem rendelkezett tengerparti hozzáféréssel, de most ez a helyzet megváltozik - tette hozzá az államtitkár.
A magyar állam tulajdonában lévő észak-olaszországi területen hatalmas partfalszakasz építéssel, egy 50 ezer köbméteres feltöltéssel kezdődik a magyar kikötő építése, amely tervek szerint 2028-ban már teljes kapacitással működik majd, és kiszolgálja a magyar áruexportot - mondta.
Részletezte, hogy első körben egy 250 méteres partfalszakaszt építenek, mintegy 50 ezer négyzetméternyi területet a tengerben, ezt viszik tovább tovább mintegy 400 méterrel, így összesen 650 méternyi partszakasza lesz Magyarországnak az Adrián. Ezen kívül 30 hektár terület áll rendelkezésre fejlesztésre, ahol egy nagy logisztikai központot építenek, itt húzzák fel a tengeri operációhoz szükséges létesítményeket is.
Magyar Levente arról számolt be, hogy jelentős megbeszéléseket folytatott az olasz kormány képviselőivel, köztük Edoardo Rixi miniszterhelyettessel, aki az infrastruktúráért és közlekedésért felel. Rixi folyamatos támogatást nyújtott a kikötő létrehozásának előmozdításában, ami lehetővé teszi, hogy a következő években a magyar exportőrök és vállalkozások hatékonyabban érvényesüljenek a globális piacon.
A KKM államtitkára kiemelte, hogy Magyarország évente körülbelül 60 ezer milliárd forint értékben exportál fizikai termékeket, és ezek jelentős része tengeren hagyja el Európa határait. Az ország hiányzó tengeri kijáratai és kikötői kapacitásai miatt folyamatosan mások érdekeit szolgálja ki. Ezen a helyzeten szeretnének változtatni, hiszen Magyarország, mint a világ 34. legnagyobb exportőre, elengedhetetlen, hogy olyan logisztikai csatornákkal rendelkezzen, amelyek lehetővé teszik a hatékony integrációt a globális ellátási láncokba. Ez nemcsak új munkahelyek teremtését segíti elő, hanem a magyar export folyamatainak optimalizálását és a hazai vállalkozások működésének támogatását is - tette hozzá Magyar Levente.
Forrás: MTI, Fotó: MTI/KKM – a hírek világában mindig fontos a hitelesség és a megbízhatóság.
Persze! Íme egy egyedi Facebook hozzászólás minta: "Ma reggel egy csodás napra ébredtem, és úgy érzem, hogy a világ tele van lehetőségekkel! 🌟 Mindenki, aki ezt olvassa, ne feledje, hogy bármilyen kihívás is áll előttünk, mindig van remény és erő a szívünkben! Osszátok meg ti is, mit szeretnétek elérni a héten! ❤️ #PozitívVibes #ÚjKihívások" Ha más stílusban vagy témában szeretnél hozzászólást, csak szólj!
Kapcsolódó témákkikötőMagyar LeventeTrieszt