A Renault újabb izgalmas időutazásra hívja a jövő felfedezőit!

Jövőre érkezik a Twingo E-Tech Electric, amely a márka korábbi neo-retro modelljeinél még autentikusabban hozza vissza az eredeti formavilágot.
A Renault 5 és a később debütáló Renault 4 ügyesen ötvözi a nosztalgikus múltidézést a modern technológiai innovációkkal. Azonban van egy kis bökkenő: az eredeti modellekhez képest időben és ízlésben is jelentős távolságot tettünk meg, így a belső tér kialakítása csupán szimbolikusan idézheti fel a régi időket. Ha túlzottan a nosztalgiára koncentrálnánk, az a funkcionalitás rovására menne.
A Twingo sokkal fiatalabb a Renault családban: 1992-ben látta meg a napvilágot, mindössze két évvel azután, hogy a legendás Renault 5 átadta a helyét a Cliónak, amely 1990 óta hódította meg a piacot. Persze érdemes megemlíteni, hogy az R5 fapados változatai még évekig, jugoszláviai gyártásban is elérhetők voltak, de ez már a múlt. Harminc év elteltével a Twingo izgalmasabb, fiatalosabb vonásokkal rendelkezik: különleges kárpitok, egyedi kapcsolók és játékos részletek jellemzik, amelyek közelebb állnak a mai trendekhez és igényekhez.
Az illúzió mégsem hibátlan: a középre elhelyezett műszeregység éppúgy a feledés homályába merült, mint a vészvillogó golyóformájú kapcsolója. Viszont a kétküllős kormány, a tekerőgombos klímavezérlés, és természetesen a kárpitokon látható felhőmintázat mind hitelesen visszaidézi a XX. század végének leginnovatívabb kisautójának varázsát.
Az ötajtós formaterv mesteri módon rejti el a praktikumot, miközben az ülések vonalai hűen tükrözik a klasszikus formatervezést. A hátsó üléspad a régi idők szellemében, fele-fele arányban mozgatható és dönthető, így könnyedén alkalmazkodik a különböző igényekhez. A legendás Twingónál elérhető vászontető helyett most egy elegáns, ovális üveg napfénytető teszi lehetővé, hogy a napfény szabadon áramolhasson az utastérbe.
Persze a Twingo E-Tech Electric nem csak a nosztalgiáról szól: tele van innovatív, fenntartható ötletekkel. A padló színezett parafából készült (legalábbis a tanulmányautón), az első fejtámlák hátoldalán mágnest helyeztek el, ahová kényelmesen rögzíthetők az okostelefonok, valamivel lejjebb hengeres mélyedés és vastag gumiszalag szolgál vizes palackok vagy egyéb személyes apróságok elhelyezésére. Az ülésállító gombot a gördeszkák kerekéről mintázták, és bár a mellékelt fényképeken nem leltük nyomukat, az utastér elvileg tele lesz húsvéti tojásokkal, azaz a tervezők által elrejtett üzenetekkel.
A megújult Twingo 2024 őszén debütált, és azóta számos dizájnfrissítést kapott. A tervek szerint a jövőben, egészen 2026-ig, még több izgalmas változtatás vár ránk, amikor is a modell végre sorozatgyártásra kerül.
A Twingo E-Tech Electric az AmpR Small platformra épül, amely már a Renault 5 és Renault 4 alapjául is szolgál. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a villanymotorok és akkumulátorok terén azonos megoldásokkal találkozunk majd, hiszen a Twingo célzottan városi közlekedésre lett tervezve, ráadásul kedvező, 20 ezer euró alatti árcédulával készül. Digitális képességei viszont valószínűleg nem maradnak el a nagyobb testvérektől, így a technológiai szempontból is versenyképes lehet a piacon.