A német autóipari cégek kétharmada arra számít, hogy az ágazat konszolidációs folyamatai beindulnak.


A megkérdezettek 67%-a úgy véli, hogy két év elteltével kevesebb versenytársra számíthat, mint jelenleg. Ezzel szemben csupán 20%-uk anticipálja, hogy új szereplők - főként Kínából - fognak megjelenni a piacon. Az ázsiai verseny azonban már most is komoly kihívásokat jelent. A válaszadók több mint felének, pontosan 51%-ának meggyőződése, hogy a kulcsfontosságú technológiák terén a kínai vállalatok már most is "behozhatatlan előnyt" élveznek.

Az iparág helyzetének értékelése is egyértelműen negatív: a megkérdezettek 79 százaléka "inkább rossznak" vagy akár "nagyon rossznak" értékeli azt. A saját vállalatukra vonatkozóan a válaszadók lényegesen pozitívabban nyilatkoztak: 78 százalékuk inkább "jónak" vagy akár "nagyon jónak" minősítette a helyzetet.

"A vélemények széles spektrumon mozognak" - fogalmaz Jannik Bayat, a Baker Tilly szakértője. "Bár az iparág tudatában van a kockázatoknak, úgy tűnik, hogy a saját cégein belül nem eléggé határozottan cselekszik a problémák kezelésében."

A megkérdezettek 56%-a a magas beruházási költségeket és a pénzügyi nyomást emelte ki, mint a legnagyobb kihívást, míg 60%-uk arra panaszkodott, hogy a geopolitikai változások és a potenciális kereskedelmi feszültségek miatt jelenleg nehéz megalapozott terveket kidolgozni. Ezzel párhuzamosan 55%-uk azt a véleményt osztotta meg, hogy az iparág átalakulásának folyamata várhatóan gyorsabb ütemben fog lezárulni, mint ahogyan azt korábban feltételezték.

A többség azonban nem lát veszélyt a saját vállalkozására nézve, 75 százalékuk úgy véli, hogy saját üzleti modelljük nagyrészt független a hajtástechnológia változásától, mivel az általuk gyártott alkatrészeket ugyanúgy használják az elektromos autókban, mint a belső égésű motorral hajtott modellekben.

A gyártás külföldre való áthelyezését mindössze a válaszadók 17%-a tartja elengedhetetlennek ahhoz, hogy megőrizzék versenyképességüket.

A Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló iroda idén tavasszal, március és április folyamán, 100 német autóipari beszállító vezetőjét kérdezte meg, hogy felmérje a szektor aktuális helyzetét és kihívásait.

Related posts