Piastri izgalmas házi csatát vívott a barcelonai pole-ért, végül győzedelmeskedett, miközben a harmadik helyezett időeredménye pontosan megegyezett az övével.


Oscar Piastri a Spanyol Nagydíjon lenyűgöző teljesítménnyel szerezte meg pole pozícióját, a szezon egyik legnagyobb különbségével, azonban a csata korántsem volt egyszerű, hiszen csapattársa, Lando Norris szoros versenyt folytatott vele. A második sorban Max Verstappen és George Russell egyaránt ezredre azonos időt futottak, ami tovább fokozta a verseny izgalmát.

A Q1 a motorsport történetének egyik legizgalmasabb és legszorosabb eredménysorát hozta, hiszen az élen végző Piastri és az utolsó helyezett között mindössze 834 ezredmásodpercnyi különbség volt. Ráadásul a McLaren ausztrál pilótája mindössze 247 ezredmásodperccel volt gyorsabb a második helyezett Verstappenhez képest, ami azt jelenti, hogy a mögötte álló 19 autó között kevesebb mint 6 tizedmásodpercnyi eltérés mutatkozott. Ahhoz, hogy valaki sikeresen teljesítse az időmérő első szakaszát, csupán 6 tizedmásodperccel kellett lassabbnak lennie a tempót diktáló McLarenhez képest.

Ez vezetett ahhoz, hogy Yuki Tsunoda, aki más körülmények között akár elfogadható lemaradással is zárhatott volna, végül az utolsó helyen búcsúzott: a japán pilóta a felvezető kör során arra kezdett gyanakodni, hogy a kerékvetőn való áthajtás következtében megsérült a Red Bull padlólemeze, ami valószínűleg hozzájárult gyenge teljesítményéhez.

Franco Colapinto a 19. pozícióban zárta a versenyt, anélkül hogy valaha is eljutott volna a Q1 végéig ép járművel. Az időmérő utolsó gyorskörére várakozva a versenyzők a bokszutca végén sorakoztak, amikor az argentin pilóta Alpine-ja a sor elején váratlanul megállt. A helyzet gyorsan világossá vált, hiszen a mozdulatlanság mögött műszaki hiba húzódott meg, ami miatt a többiek kénytelenek voltak kikerülni őt. Carlos Sainz szintén nehéz helyzetbe került, hiszen a hazai nagydíján a 18. helyen búcsúzott az időmérőtől, míg Esteban Ocon és Nico Hülkenberg szintén nem tudták folytatni a küzdelmet.

A második negyedévben a leggyorsabb és leglassabb autók közötti távolság kicsit megnőtt, amit nagyrészt a McLarenek fejlődése indokolt. Piastri volt az első, aki a hétvégén 1:12-es időt ért el - de ezúttal is legfeljebb hat tizedmásodperc hátrányt tudott összegyűjteni az a versenyző, aki a továbbjutásra aspirált.

A nagycsapatok állva maradt hét versenyzője magabiztosan lépett tovább a következő szakaszba, és melléjük csatlakozott a már-már rendszeresen brillírozó újonc, Isack Hadjar a Racing Bullsszal. A mezőnyben ott volt továbbá Fernando Alonso és Pierre Gasly is, akik szintén hozzájárultak a verseny izgalmához.

Alexander Albon, Gabriel Bortoleto, Liam Lawson, Lance Stroll és Oliver Bearman is elbúcsúzott a versenytől. Érdekes módon, idén először nem sikerült egyetlen Williams pilótának sem bejutnia az időmérő utolsó szakaszába. Ugyanakkor Barcelonában Albon 11. rajthelye figyelemre méltó eredmény a csapat számára, hiszen 2017 óta nem láttunk ilyen erős időmérőt tőlük ezen a pályán.

A McLaren pole pozíciója az eddigiek alapján szinte biztosnak tűnt, de a két versenyző között kiélezett harc bontakozott ki érte. Már az első Q3-as körökben láthattuk, hogy Norris mindössze 17 ezredmásodperccel előzte meg Piastrit. Ez a minimális különbség akár a brit szélárnyék-használatának is köszönhető lehetett, hiszen a körét kezdő Norris rövid időre mögé került az éppen célba érkező ausztrálnak. Piastri azonban ügyesen félrehúzódott a célvonalon áthaladva, így nem adott lehetőséget csapattársának az előny megszerzésére.

A második kvalifikációs szakaszban megfordultak a történések: bár Norris is hozott egy kis javulást, a figyelem középpontjába Piastri került, aki három lila szektorral előrébb ugrott, így ő szerezte meg a pole pozíciót a Spanyol Nagydíjra. A harmadik helyért kiélezett küzdelem zajlott, hiszen Verstappen és Russell időeredményei ezredre azonosak voltak, végül azonban a holland versenyző előnyhöz jutott, mivel ő korábban teljesítette a kört. Hamilton is erős teljesítményt nyújtott, de ez csak az ötödik helyre volt elegendő, viszont így is megelőzte csapattársát, aki a hetedik helyen zárta a kvalifikációt; Leclerc ugyanis nem is indult egy második gyorskörre. Antonelli a hatodik pozíciót foglalta el a Ferrari-k között, míg Leclerc után Gasly, Hadjar és Alonso zárták a legjobb tízet.

Related posts