F1 kibeszélő: Norris és Piastri nézetei éles ellentétben állnak egymással, miközben a Red Bull körüli feszültségek fokozódnak. Hamilton pedig egyre inkább a frusztráció határán mozog.

Bár az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj eredményei nagyrészt a várakozásoknak megfelelően alakultak, Oscar Piastri számára nem volt könnyű dolga a harmadik győzelme megszerzése érdekében. A verseny során számos vitatott esemény és figyelemre méltó nyilatkozat színesítette a történéseket. Nézzük meg közelebbről a Szaúd-Arábiai Nagydíj legérdekesebb és legfontosabb témáit!
Lando Norris számára egészen biztosan nem úgy alakult a Szaúd-Arábiai Nagydíj, mint ahogy szerette volna. A McLaren versenyzője autót tört az időmérőn, és bár a futamon végül szépen felzárkózott, csak a negyedik helyen intették le, miközben csapattársa, Oscar Piastri újabb győzelmet aratott.
Minden jel arra mutat, hogy Norris továbbra is kényelmetlenül érzi magát a 2025-ös McLaren volánjánál, ami érdekfeszítő véleménykülönbségeket szült a brit csapat két pilótája között. A versenyt követően Norris hangsúlyozta, hogy a közvélemény által vélt előnyük nem olyan jelentős, mint ahogyan azt sokan hiszik. Valójában Szaúd-Arábiában Max Verstappen Red Bullja volt a leggyorsabb a mezőnyben.
Oscar Piastri más nézőpontból közelíti meg a helyzetet. A világbajnoki éllovas a futam után kifejtette, hogy a Red Bull versenytempója váratlanul érte, azonban továbbra is úgy véli, hogy az ő autójuk volt a legjobb a mezőnyben. Ezen a technikás, kanyargós pályán nem volt könnyű Verstappen mögött haladni, mivel a turbulens levegő jelentős kihívást jelentett.
A Szaúd-Arábiai Nagydíj már a rajtnál egy izgalmas, de vitatott eseménnyel kezdődött. Oscar Piastri és Max Verstappen egy időben érkeztek az első kanyarhoz, azonban nem volt elegendő hely mindkettőjük számára. Miközben az ausztrál pilóta sikeresen be tudott fordulni, Verstappen sajnos átvágta a sikánt, így megőrizte a vezető pozícióját. A versenyirányítás végül úgy döntött, hogy a világbajnok a kanyarlevágás révén előnyhöz jutott, így öt másodperces időbüntetést kapott.
Ez az incidens újra rámutat az F1-es szabályozás körüli ellentmondásokra. Mindkét versenyző érvei valamilyen szempontból megalapozottnak tűnnek. Piastri joggal állíthatja, hogy a kanyar előtt egyértelműen ő volt az előnyben, és miközben neki sikerült a kanyart helyesen bevennie, Verstappen csupán azért őrizte meg az első helyét, mert átvágta a pályát.
Ezzel szemben Verstappen jogosan hivatkozhat arra, hogy a kanyarcsúcspontnál orrhosszal ő volt az előrébb, és ha nem lépi át a kanyart, akkor Piastrival ütközött volna, hiszen a McLaren pilótája nem biztosított számára elegendő helyet. Ezt az álláspontot Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is megerősítette a futamot követően, aki egy belső kamerás felvételt használt az érvei alátámasztására. Horner szerint érdemes lenne újra átgondolni a szabályokat, hogy elkerülhessük az ilyen vitás helyzeteket a jövőben.
Lewis Hamilton továbbra sem tudta megszokni a 2025-ös Ferrarit. A hétszeres világbajnok a Bahreini Nagydíjat követően még azt mondta, végre megértette az autó működését, de Szaúd-Arábiában nem látszott az előrelépés. Miközben csapattársa, Charles Leclerc dobogós helyen végzett, Hamilton több mint félperces hátrányban csak a hetedik lett.
A brit versenyző eddig általában higgadtan és türelemmel válaszolt a teljesítményével kapcsolatos kérdésekre, azonban a Szaúd-Arábiában megrendezett Nagydíj után a hangulat drámaian megváltozott. Csak 32 másodpercet töltött a média előtt, és már ekkor sem tudta elrejteni az érzéseit, amelyek egyértelmű frusztrációról árulkodtak.
Hamilton kifejtette, hogy egy agyátültetésre lenne szüksége, hogy felfogja a Ferrari titkait, és a verseny alatt egy pillanatra sem érezte magát otthonosan az autó volánjánál. Amikor a szenvedése okáról kérdezték, csupán egy szót válaszolt: nem.
Ennek ellenére Hamilton nem az autót okolja a nehézségeiért. "Azt hiszem, egyértelmű, hogy az autónk megvan ahhoz a potenciálhoz, hogy a harmadik helyen végezzen. Charles fantasztikus munkát végzett. Így hát nem tehetem róla az autót felelőssé."
A pletykák szerint Jack Doohan ülése már az év eleje óta remeg, mivel az Alpine F1-es csapatának kulcsembere, Flavio Briatore a pénzes támogatók kíséretében érkező Franco Colapintót szeretné Pierre Gasly mellett látni. Egyes értesülések már a következő Miami Nagydíj előtt lehetségesnek vélték a cserét, de úgy tűnik, Doohan egyelőre fellélegezhet.
A formula.hu saját forrásaira hivatkozva arról számolt be, hogy a Donald Trump által kirobbantott nemzetközi vámháború következtében a Colapintót támogató érdekkör óvatosabbá vált a pénzköltés terén. Eredetileg akár 50 millió dolláros összeget is szántak arra, hogy az Alpine csapatnál a fiatal argentin versenyző lehetőséget kapjon Jack Doohan helyén. Azonban a gazdasági helyzet kiszámíthatatlansága miatt most újraértékelik ezeket a terveket.
Eddig kiábrándító az Aston Martin szezonja. A brit csapat rendszeresen a mezőny második felében végez, pontot csupán kétszer tudott szerezni az első két futamon. Érdekes módon a keservesen megszerzett 10 egységet nem a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, hanem Lance Stroll szerezte - igaz, a kanadai azóta folyamatosan csapattársa mögött végez.
Alonso legutóbbi nyilatkozata hasonlóan küzdelmes folytatást vetít előre, mint ahogy a szezon eddig alakult. Szerinte a versenyen végig kvalifikációs köröket futott, és mindent kiadott magából, de ennek ellenére a 11. hely volt a maximum, amit elérhetett Szaúd-Arábiában. Ezután a spanyol megismételte, amit Japánban mondott: talán, ha pár ellenfelét kizárják, lehet esélyük a pontszerzésre.
Fontos megemlíteni, hogy az Aston Martin láthatóan nem tulajdonít kiemelt jelentőséget a 2025-ös szezonra. A csapat legutóbb bejelentette, hogy a Red Bulltól érkező tervezőguru, Adrian Newey teljes mértékben a 2026-os modell fejlesztésére összpontosít.