A budapesti taxisok jövedelme - nem meglepő módon - sok vitát generál, és sokan kifejezik elégedetlenségüket. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mennyit keresnek a fővárosi taxisofőrök, és miért tartják ezt a helyzetet problémásnak.

Jelenleg Budapest utcáit körülbelül 7500-8000 engedéllyel rendelkező taxis fogja be, ami jelentős versenyt generál a piacon. A taxisok véleménye szerint ideális lenne, ha csak 6500 sofőr működhetne a fővárosban, mivel ez véleményük szerint javítaná a megélhetési lehetőségeiket és a szolgáltatások minőségét.
Nem mindenki érzi magát boldognak, amikor taxit rendel, különösen, amikor meglátja az 1100 forintos alapdíjat. Ekkor gyakran azon morfondírozhat, hogy a taxisok milyen jól keresnek. Azonban a valóság ennél sokkal összetettebb. A Telex információi szerint egy budapesti taxis, ha betartja a szabályokat és gondosan befizeti az adókat, körülbelül havi nettó 650 ezer forintot keres. Ehhez viszont körülbelül 250 órát kell dolgoznia - tehát havonta 25 darab 10 órás műszakot kell ledolgoznia.
A számítások alapján napi 50-70 ezer forintos bevétel is elérhető, de fontos megjegyezni, hogy ebből még nem vonták le a költségeket, mint például az adók, a fuvarszervezői díjak, az autóbérlés, a jármű karbantartása vagy az üzemanyagköltségek. Emellett léteznek olyan sofőrök is, akik nem az órabérben gondolkodnak, hanem előre meghatároznak egy napi célt, és addig dolgoznak, amíg ezt az összeget el nem érik.
Január 15-én a Taxisok Érdekvédelmi Szervezete szervezésében mintegy 200 taxis gyűlt össze a Hősök terén, hogy hangot adjon követeléseinek. A Blikk beszámolója szerint az Országos Taxis Szövetség nem támogatta a demonstrációt. A résztvevő sofőrök kifejezték elégedetlenségüket azzal kapcsolatban, hogy havonta legfeljebb egymillió forintot kereshetnek adómentesen, azonban ez az összeg messze nem a tényleges profitjuk. Egyikük hangsúlyozta: "A járművek fenntartásának költségei, a benzin és egyéb kiadások a bevételünk 80 százalékát felemésztik."
A taxiszolgáltatók a fővárosi hatóságokkal folytatott tárgyalásaik során a tarifaemelés lehetőségéről beszéltek, de javaslataik nem nyertek támogatást. Ezért a díjak változatlanok maradnak: az alapdíj 1100 forint, a kilométerenkénti díj 440 forint, míg az időalapú tarifa 110 forint percenként. A Telex értesülései szerint azok a sofőrök, akik pontosan teljesítik adókötelezettségeiket, és tisztességesen, nem pedig turistákat megkárosítva dolgoznak, egyre nehezebb helyzetben találják magukat. A költségek folyamatosan emelkednek, miközben a bevételeik stagnálnak vagy csökkennek, részben a piacon tapasztalható túlkínálat, valamint a legálisan és illegálisan működő versenytársak miatt.