Emma Thompson és Ruth Wilson lenyűgöző teljesítményt nyújt a Down Cemetery Road című filmben – a brit elegancia és rejtélyes titkok találkozása tökéletes választás a halloween-i időszakra. Az alkotás atmoszférája magával ragadó, tele van feszültséggel és
Robbanásszerű kezdéssel és csavaros fordulatokkal hódít az Apple TV+ legújabb brit krimije, a Down Cemetery Road. A sorozat nemcsak izgalmas, hanem meg is ragadja a néző figyelmét. Emma Thompson és Ruth Wilson párosa lenyűgöző, és minden egyes feszültséggel teli, misztikus pillanatért érdemes leülni a képernyő elé.
Az Apple TV+ idén Halloween alkalmából egy különleges, hangulatos és lassú tempójú krimi-thrillerrel lepte meg a közönséget: bemutatkozott a Down Cemetery Road. Ez a sorozat Mick Herron azonos című regényének izgalmas adaptációja, amely sejteket feszültséggel teli, csavaros történetével vonja be a nézőket.
Az adaptációért Morwenna Banks felelt, aki érzékenyen, mégis kellő hozzáértéssel ültette át a történetet a képernyőre. Az eredmény egy lassan kibontakozó, elegánsan megkomponált brit krimi, amely egyszerre sötét, feszült és meglepően emberi.
A sztori egy megrázó gázrobbanással indul, amelynek következtében egy kislány elveszíti az édesanyját, aki egyedül nevelte. Ezután rejtélyes módon a lány eltűnik a kórházból. A látszólag egyszerű tragédia gyorsan átcsap egy sokkal mélyebb, politikai indíttatású összeesküvésbe. Sarah (Ruth Wilson) személyes kereszteshadjáratának tűzi ki a lány megtalálást. Bár csak egyszer találkozott vele, de felelősséget érez a sorsáért. Szinte nyomozóként próbálja kideríteni, mi történt a gyerekkel, de mindenütt falakba ütközik.
Amikor a remény utolsó szikrája is elhalványulni látszik, a történet színpadára lép Joe Silvermann (a mindig lenyűgöző Adam Godley) és felesége, Zoë Boehm (Emma Thompson), akik magánnyomozóként egyre mélyebbre süllyednek. A páros éppen karrierjük és magánéletük legnagyobb válságával néz szembe. Kapcsolatuk feszültségekkel terhes, pénzügyi helyzetük szánalmas, a nő hűtlensége mindent súlyosbít, míg a férfi önbizalma darabokra hullik, azonban a pozitív hozzáállását soha nem veszíti el. Ez a törékeny és bonyolult dinamika tökéletesen tükröződik a két kiváló színész játékában.
Joe végül egy súlyos döntést hoz, és Sarah oldalára áll, aminek következtében egy olyan eseménysorozat veszi kezdetét, amelynek következményei messze túlmutatnak a várakozásokon. Ezek a következmények Zoë-t arra ösztönzik, hogy végre merőben új irányt vegyen az életében, és teljes beleéléssel nekilásson a rejtélyek felderítésének. Ekkor kezdődik igazán a feszültség: a klasszikus krimi elemek — a titkolt igazságok, a váratlan csavarok és a gyanús mellékszereplők — mind megjelennek, de Herron írásmódja (és Banks adaptációjában) mindezt egy különös brit bájjal és szarkazmusra épülő humoral fűszerezi. Az izgalom fokozódik, és a történet egyre mélyebb rétegeibe vezet, ahol a humor és a feszültség határvonalán egyensúlyoznak a szereplők.
Az atmoszféra sűrű és melankolikus, de soha nem válik elviselhetetlenné. Ebben jelentős szerepe van Emma Thompsonnak, aki újra és újra megmutatja, hogy a legkisebb rezdülésekkel is képes mélységet kölcsönözni egy karakternek. Zoë Boehm alakítása egyszerre tükröz erőt és törékenységet, cinizmusa mellett pedig együttérzés is árad belőle – valóban egy olyan figura, aki mély nyomot hagy az emlékezetünkben. Ruth Wilson teljesítménye sem elhanyagolható: Sarah szerepében határozottságot és sebezhetőséget sugároz, ami tökéletesen illeszkedik a történet morális szürkezónájába.
A mellékszereplők között különösen figyelemre méltó Darren Boyd, aki a titkosszolgálat vezetőjének, "C"-nek a bőrébe bújik. Az ő karaktere szinte már-már karikatúra, olyan mértékben gonosz, hogy ez a túlzás egyfajta sötét humort csempész a történetbe. Herron univerzuma ugyanis nem ismer szenteket, és itt minden egyes szereplő pótolható – a feszültség folyamatosan ott lebeg, hiszen bármelyikük bármikor eltűnhet a színről.
Morwenna Banks forgatókönyve ügyesen lavírozik a klasszikus nyomozós dramaturgia és a modern politikai thriller között. Bár a történet lassan építkezik, minden jelenet tartogat valami új információt vagy meglepő érzelmi pillanatot. A párbeszédek finoman csiszoltak, időnként keserédes humorral oldják a feszültséget, ami kifejezetten jól áll a sorozatnak.
A vizuális világ mesteri és pénztárcabarát módon teremt atmoszférát; a ködös utcák, a felrobbantott ház romjainak elhagyatottsága mind a brit noir hangulatát idézi meg. A rendezés diszkrét, mégis precíz, minden egyes beállításnak megvan a maga jelentősége. Az operatőri munka kifinomult, míg a zene finoman kíséri az eseményeket, nem tolakodva, csupán aláfestve a csendek és a pillantások mögött megbúvó drámát.
Cserébe egy olyan történetet kínál, amely lassan, de biztosan bekúszik a néző bőre alá, és ott is marad. Összességében az Apple TV+ új krimije egy ízig-vérig brit alkotás, amelyben a kiváló színészi játék, a precízen felépített történet és a sötéten elegáns hangulat tökéletes harmóniában működik. Nem harsány, nem akciódús, hanem finom, intelligens és érzelmileg is hiteles. Hasonlóan Herron másik AppleTV+-os feldolgozásához, az Utolsó befutókhoz. Aki szereti az okos, lassan kibontakozó nyomozásokat, ahol minden részletnek és apró nyomnak jelentősége van, annak a Down Cemetery Road igazi csemege lesz. Az első két epizód már elérhető az Apple TV+ kínálatában.





