**Elden Ring Nightreign Teszt: Fedezd fel a Sötét Birodalmak Titkait** Az Elden Ring Nightreign kiegészítője nem csupán új kihívásokat és szörnyeket hoz, hanem egy teljesen új dimenziót nyit meg a játékosok számára. A sötét atmoszféra és a részletes vilá

Hirdetés: Merülj el az éjszaka varázsában!
Amikor 2022-ben debütált az Elden Ring, a From Software új magasságokba emelte a nyílt világú akció-szerepjátékok műfaját. Ennek következtében játékosok milliói merültek el a Köztesföldek brutális, de egyben bámulatosan varázslatos tájain. A Shadow of the Erdtree kiegészítő megjelenése után sokan azt hitték, hogy végleg véget ért a történet, és nem érkezik több bővítés ehhez az epikus univerzumban. Ám szinte a semmiből, váratlanul bejelentették a Nightreign mellékszálat. Kevesen gondolták volna, hogy az ismerős világ ennyire radikálisan új formában elevenedik meg újra, hiszen a közelgő, önálló játék valóban eltávolodik a korábban megszokott formuláktól. Háromfős kooperatív kaland, időkorlátos roguelite struktúra, zsugorodó pályák és fix karakterek – mindez távol áll a stúdió eddigi alkotásainak világától. Az év elején már volt szerencsém kipróbálni a játékot egy zárt teszt keretein belül, és az ott szerzett tapasztalatokkal a zsebemben vetettem bele magam újra Limveld kegyetlen világába – most már a végleges változatban. Most pedig elérkezett az idő, hogy megvizsgáljuk: vajon a kész játék képes-e felülírni a korábbi benyomásokat, vagy csupán tovább mélyíti azokat a kérdéseket, amelyeket a korai próbaverzió felvetett?
Az Elden Ring: Nightreign meglepő módon eltér a Souls-sorozat megszokott kezdőformájától. A játék nem egy titokzatos feljegyzés halmazzal indít, hanem egy alaposan kidolgozott oktatószekcióval ismerkedhetünk meg, amely bevezeti a játékosokat az alapvető mechanikák világába. Ezt követően egy ismerős romos kastélyban, a Roundtable Holdban találjuk magunkat, amely ezúttal is középponti szerepet játszik. Itt lehetőség nyílik interakcióra a játszható karakterekkel, azaz a Nightfarerekkel, valamint új NPC-kkel, akik ebben a titokzatos helyszínen telepedtek le. A Roundtable Hold funkcionál bázisként minden expedíció előtt: itt indíthatjuk el küldetéseinket, olvasgathatjuk a naplóbejegyzéseinket, módosíthatjuk karaktereink megjelenését, gyakorlatozhatunk, és kezelhetjük relikviáinkat is. A kezdeti lehetőségek szűkösek, de a játék előrehaladtával fokozatosan új funkciók és helyszínek nyílnak meg a vár falai között. Bár a történet főbb eseményei is a Roundtable Hold keretein belül zajlanak, a Nightreign narratívája továbbra is titokzatos és visszafogott módon bontakozik ki, miközben fokozatosan fedi fel a világ rejtett titkait.
Az expedíciók elindítása előtt két játékmód közül választhatunk: egyszemélyes vagy háromfős kooperatív mód áll rendelkezésünkre. (Ha egy trióból kiesik valaki, lehet ketten is folytatni - de két játékos önmagában nem indulhat kalandozni.) Az egyjátékos változat lehetőséget ad az offline játékra is, emellett az ellenfelek életereje is mérsékeltebb, hogy kiegyensúlyozott maradjon a kihívás. Ebből is látszik, hogy a fejlesztők gondoltak azokra is, akik egyedül szeretnek kalandozni, mégis egyértelmű, hogy a hangsúly a többjátékos élményen van - a rendszer minden elemével ezt támogatja és ezt ösztönzi. A roguelite felépítést szokatlan módon tálalja a Nightreign: minden expedíció három játéknapra tagolódik, melyeket egyben kell túlélni a győzelemért - ez körülbelül 30-45 perc játékidőt jelent. Az első két nap során Limveld nyílt (és az alapjátékhoz képest alaposan remixelt) területeit szabadon járhatjuk be, hiszen itt kell gyűjtögetheti és fejlődni ahhoz, hogy megfelelő hatalmat gyűjtsünk a lezáráshoz. (A nekifutásokat 1. szintűként kezdjük, és legfeljebb 15. szintig kapaszkodhatunk.) A napok végét kötelező éjszakai főellenfél-harcok zárják, amelyek folyamatosan nehezedő kihívásokat jelentenek. A harmadik nap csúcspontjaként egy látványos, intenzív összecsapás vár ránk az aktuális expedíció Nightlord főgonoszával szemben - és így vagy úgy, de ez zárja le az adott küldetést. A sikeres expedíciók kézzelfogható jutalmakkal szolgálnak: a tartós karakterfejlesztéseket biztosító relikviákkal, valamint Murk nevű valutával, amelyet a Roundtable Holdban található Small Jar bazár kínálatában költhetünk el - új felszerelésre, relikviákra vagy más ritkaságokra.
A játéktér folyamatosan zsugorodó határa egyértelműen a battle royale játékok izgalmas mechanikáját idézi: a kijelölt biztonságos zóna kör alakban folyamatosan szűkül, és aki kimerészkedik ezen a határon túlra, az fokozatosan sérül, amíg vissza nem tér a védett területre. Az éjféli bossfightok pedig mindig a középpontban zajlanak, ahol a legnagyobb kihívások várnak. A nappali összecsapások során rúnákat gyűjthetünk, amelyeket a megszokott módon szintlépésre és tárgyvásárlásra használhatunk. Azonban a Nightreign világában a szintlépés egy egészen új megközelítést kapott: itt nincs szükség (és nem is lehet) kézzel kiosztani a pontokat az attribútumok között; a fejlődés automatikusan történik, a kiválasztott karakterünk sajátos igényei szerint. Az új felszereléshez sokféle forrásból juthatunk: a legyőzött ellenfelektől zsákmányolhatunk, drága pénzért a kereskedőktől vásárolhatunk, vagy a pályán elrejtett ládákból kaphatunk kincseket. Mivel páncélt nem cserélhetünk, a fegyverek is csak az adott nekifutás végéig maradnak nálunk (igen, minden új nekifutáskor a Nightfarer alapfegyverével kezdünk), viszont rengeteg egyszerhasználatos és permanens tárgy vár ránk. A legtöbb eszköz különböző ritkasági szintekkel rendelkezik, és a legendás felszerelések általában a főellenfelektől származnak – de a térképen található erődökben, kastélyokban és katakombákban is szinte mindig akad egy-egy értékes zsákmány.
Amikor egy Nightfarer életereje nullára csökken, a karakter halálközeli állapotba kerül, amit egy szegmentált visszaszámláló csík jelez a felhasználói felületen. Ebben a kritikus helyzetben a karakter még nem veszett el véglegesen: csapattársai képesek lehetnek "felverni" őt a földről közel- vagy távolsági támadásokkal, amennyiben időben cselekszenek. A csík színes pereme az időkorlátot mutatja – ha ez teljesen kifakul, mielőtt a megmentés sikerrel zárulna, a karakter végleg elbukik, és visszatér az utolsó Grace ponthoz (vagy egy közeli biztonságos zónába), ráadásul elveszít egy szintet. Az elveszett szint rúnái visszaszerezhetők a halál helyszínén, de ha egy közeli ellenfél ellopta azokat, csak annak legyőzésével lehet visszanyerni. Ha a csapat minden tagja elbukik egy napvégi főellenfél vagy a Nightlord ellen vívott harcban, az expedíció automatikusan kudarccal zárul. A visszatérési csík kezdetben egyetlen kitöltött belső szegmensből áll, amelyet a csapattársak támadásaival kell kiüríteni. Minden sikeres újraélesztés után egy további szegmens jelenik meg a csíkon – maximum háromig –, ezzel fokozatosan növelve a következő újjáélesztések nehézségét. Ezek az extra szegmensek idővel eltűnnek, amennyiben a karakter sikeresen elkerüli a halált egy bizonyos ideig.
A cikk tartalma még nem zárult le, kérlek, folytasd az olvasást a következő oldalon!