A karácsonyi bulik népszerűsége az amerikai vállalatok körében folyamatosan csökken. Egyre több cég dönt úgy, hogy elhagyja ezt a hagyományt, ami az ünnepi hangulat csökkenéséhez vezethet az irodákban.

Az Axios szerint úgy tűnik, hogy az Egyesült Államokban kezdenek háttérbe szorulni a céges karácsonyi bulik, ami a hagyományos ünneplési formák átalakulását jelzi.
A portál különböző adatsorokból megállapította, hogy 2007 óta folyamatosan csökken a céges karácsonyi bulik aránya, ami akkor még 90% volt, idén viszont már csak a vállalatok 64%-a tart ilyen eseményt a dolgozóinak.
Egy másik felmérés során a munkavállalókat is megkérdezték, és kiderült, hogy a válaszadók 48%-a arról számolt be, hogy az idei évben a cégük nem tervez karácsonyi bulit. Ezzel párhuzamosan azonban a virtuális, azaz online karácsonyi rendezvények népszerűsége növekvő tendenciát mutat. Tavaly az amerikai cégek 3,9%-a szervezett ilyen eseményt, míg idén ez az arány már 4,5%-ra emelkedett. Továbbá a válaszadók 9%-a évente legalább egyszer rendez valamilyen virtuális bulit a munkahelyük keretein belül.
Az Axios szerint ennek több oka is van. Az egyik, hogy a MeToo mozgalom óta a munkaadók egyre kevésbé akarnak teret adni annak, hogy a dolgozók részegen esetleg bármilyen módon zaklassák a kollégáikat, miközben a covidos időszak is rásegített arra, hogy az embereknek komfortos legyen online kapcsolatba lépni a munkatársaikkal. Pláne az olyan helyeken, ahol nincs kötelező bejárás vagy alapból mindenki otthon dolgozik. A pandémia óta ezeknek a cégeknek a száma is radikálisan megnőtt, így nem csoda, hogy csökkenő trendet mutat a céges karácsonyi bulik aránya.
Ezen kívül a Z generáció attitűdje is változást hozott a munkahelyi kultúrába, ugyanis amíg a dolgozók 35%-a preferálja a zéró vagy minimális alkohol fogyasztását az ilyen eseményeken, ez az arány a mostani huszonéveseknél már 42%. A Z generáció mellett az Y is már inkább interaktív, játékos bulikat preferál, aminek az aránya jóval alacsonyabb az X generációnál, a boomereknél meg mindössze 25%.