A párbeszéd kis szigetei bontakoznak ki Békéscsabán.


A Táliber Közösségfejlesztő Alapítvány, együttműködve a Dr. Baly Hermina Mentálhigiénés Alapítvánnyal, egy izgalmas kétnapos térfigyelő ifjúsági konferenciát tartott. A rendezvény helyszíne a Körösök Völgye Látogatóközpont tágas nagyterme volt, ahol a "Go free!" elnevezésű projekt záró eseményére került sor, amely a békéscsabai fiatalok képessé tevésére, közösségépítésére és hálózatosodására összpontosított. Mi a szerdai délutáni programra látogattunk el, hogy részesei legyünk ennek a jelentős eseménynek.

- A program kezdeti szakaszában a Békéscsabai ifjúsági munka történetének részletes bemutatására készülünk, bevonva azokat a szakembereket, akik az elmúlt 34 év során formálták és gazdagították ezt a területet - osztotta meg Zsótér Mária, a Táliber Közösségfejlesztő Alapítvány vezetője.

Többek között megemlíti Varga Tamás alpolgármestert, aki az ifjúsági területért felel, de korábban közművelődési szakemberként, ifjúsági referensként is mindig fontosnak tartott a fiatalokkal való kapcsolódást. Nagy Istvánné pedagógust, a Madách utcai iskola DÖK segítő tanárát, valamint Karácsony Zsolt mentálhigiénés szakembert. Bemutatták, hogy a mai eredmények mögött több évtized, rengeteg ember szisztematikus építkezése áll.

Az esemény második szakaszában Molnár Aranka bemutatja a hackathon közösségfejlesztői változatát, amely a szoftver- és startup iparban népszerű. A hackathon olyan izgalmas rendezvény, ahol szakértők gyűlnek össze, hogy közösen találjanak megoldást egy adott problémára. Ezek az elkötelezett résztvevők mindent beleadnak, és az ötleteiket versenyeztetve, rendkívül rövid idő alatt informatikai innovációkat hoznak létre.

Kérdésemre válaszolva elmondta, hogy a Garabonciás napok alatt az aktív, energikus gyerekek kerülnek a figyelem középpontjába, míg a Tálibernél a háttérben lévő, visszahúzódó fiatalokat vonják be a játékba. Ezt követően különféle kitartó programok segítségével elősegítik, hogy ezekből a csendes gyerekekből előbújjon a bennük rejlő potenciál.

- Bátorítjuk őket, hogy bátran kifejezzék magukat - folytatja -, segítünk nekik abban, hogy gondolataikat szavakba öntsék, így később a szavakat tettek követhessék, és képesek legyenek partnereket találni a megvalósításhoz. Lényegében az állampolgári aktivitásra szeretnénk ösztönözni őket. Az iskolai környezettel ellentétben az ifjúsági munka a nem formális nevelés eszközeit használja. Itt folyamatosan körbeüljük a teret, ami nem csupán egy elrendezési forma, hanem a városban párbeszédre inspiráló kis közösségeket teremt.

Related posts