A motorpiac 40 százalékát a Honda uralja, míg az MV Agusta újra orosz tulajdonba került.


Az üzleti évet kicsit másképp számoljuk, mint az általános Gergely-naptár szerinti évváltást. Előbbi esetében még 2024-et írunk egészen március 31-ig. A nemzetközi vállalkozásoknak eddig a megadott időtartam lezárulásáig szóló időszakról kell beszámolót készíteni, és ez jelenti az évfordulót. Szóval amikor azt mondjuk, hogy a Honda várhatóan kiugró 2024-es évet fog zárni, az nem elírás, és nem is azért van, mert ezt a hírt igazából december végén írtuk, csak elfelejtettük kitenni, hanem azért, mert ha így számolunk, akkor még illik feltételes módot használni. És, hogy hogyan jön ide az MV Agusta? Sehogy.

A Honda várhatóan március végére elérheti a 20,2 millió eladott motort világszerte, ami a legkisebb modellektől a legnagyobbakig terjed. Ez az előző üzleti év 18,3 millió darabjához képest 8%-os növekedést jelez. Érdemes megjegyezni, hogy ez a szám a globális motorpiac körülbelül 40%-át teszi ki, ami figyelemreméltó arány, főleg figyelembe véve, hogy Dél-Ázsia vásárlói körülbelül 17 millió motort vásároltak, így a kereslet 84,6%-át ők adták. A BMW ezzel szemben körülbelül 210 ezer motorral zárja az évet, ami jól mutatja a Honda dominálását a piacon.

Mindeközben pont került az MV Agusta körüli kálvária végére. Az Agustát korábban a KTM anyacége, a Pierer Mobility vásárolta meg, de az osztrák vállalat pénzügyi nehézségei miatt kérdésessé vált, hogy mi lesz a patinás olasz presztízsmárkával. Kiderült. Az MV Agusta újra orosz kézbe kerül, méghozzá ahhoz az apja révén orosz Gazpromhoz kötődő oligarha vagyonból kiugró (de ennek ellenére az ukrajnai háború kitörésekor Putyinnal szemben állást foglaló) Timur Sardarovhoz, aki az Agusta korábbi tulajdonosa volt. Sardarov szerint a kiépített dealer- és szerviz hálózathoz nem nyúlnak, sőt az év végéig jelentősen szeretnék bővíteni az importőri hálózatukat. Az MV Agusta 2024-ben mintegy 4000 motorkerékpárt értékesített.

Related posts